مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی چیست؟
مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی یکی از سوالات پرتکرار داوطلبان کنکور می باشد. با اعلام نتایج نهایی رشته های بدون کنکور دانشگاه های سراسری و آزاد و همچنین اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری و دانشگاه آزاد، اسامی پذیرفته شدگان مشخص میشود. این دسته از داوطلبان باید جهت ثبت نام نهایی در دانشگاه اقدام نمایند. گرفتن تاییدیه تحصیلی به صورت اینترنتی، از ملزومات ثبت نام در دانشگاه پذیرفته شده است و برای دریافت تاییدیه تحصیلی لازم است که مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی در سامانه معرفی شده توسط سازمان سنجش به نشانی emt.medu.ir بارگذاری شود. برای کسب اطلاع بیش تر با مجموعه دانتل کو تماس بگیرید.
فهرست مطالب
- مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی
- اطلاعات هویتی متقاضی
- اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضی
- مشخصات استعلام گیرنده
- مدارک تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری
- مشاوره مدارک دریافت تاییدیه تحصیلی
- سوالات متداول
مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی
پیرو اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص پذیرفته شدگان دانشگاه های سراسری و آزاد، پذیرفته شدگان رشته های تحصيلی دانشگاه های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، دانشگاه پيامنور، پرديس خودگردان، موسسات آموزش عالي غيرانتفاعی و دانشگاه آزاد جهت دریافت تاییدیه تحصیلی و ساوبق تحصیلی از وزارت آموزش و پرورش باید به سایت emt.medu.ir مراجعه نمایند.
تاییدیه تحصیلی داوطلبان پذیرفته شده در تمام دانشگاه های کشور توسط آموزش و پرورش صادر میشود و طی نامه ای به دانشگاه محل تحصیل دانشجو ارسال میگردد. اطلاعات و مدارک درخواست تاییدیه تحصیلی در سامانه مذکور، به شرح زیر است:
اطلاعات هویتی متقاضی
- ملیت
- کد ملی
- شماره شناسنامه
- نام و نام خانوادگی
- نام پدر
- شماره همراه متقاضی
اطلاعات فارغ التحصیلی متقاضی
- نظام آموزشی
- مقطع آموزشی
- رشته فارغ التحصیلی
- استان فارغ التحصیلی
- منطقه فارغ التحصیلی (کد منطقه)
- مدرسه فارغ التحصیلی (کد مدرسه)
- سال فارغ التحصیلی
- نوبت فارغ التحصیلی
- کد دانش آموزی از مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی
مشخصات استعلام گیرنده
- استان استعلام گیرنده
- نوع استعلام گیرنده (دانشگاه آزاد، دانشگاه دولتی، دانشگاه نوبت دوم، دانشگاه پیام نور و …)
- استعلام گیرنده (نام دانشگاهی که پذیرفته شده اید)
پس از تایید اطلاعات فرد متقاضی توسط سامانه، در مرحله آخر باید از طریق درگاه بانکی هزینه لازم را نیز پرداخت نمود. در پایان مراحل در صورت موفقیت آمیز بودن دریافت تاییدیه تحصیلی، کد پیگیری صادر خواهد شد.
متقاضیان در ثبت کد ملی خود کاملا دقت نمایند در صورتی که کد ملی اشتباه درج شده باشد تاییدیه صادر نشده و مبلغ پرداختی نیز برگشت داده نمیشود و باید مجددا با کد ملی جدید درخواست خود را ثبت و هزینه را پرداخت نمایید.
مدارک تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری
در صورتی که قصد درخواست تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری را دارید، باید مدرک مورد نیاز را آماده کرده و آن ها را به صورت فیزیکی به دفتر پیشخوان دولت تحویل دهید. از مدارک مورد نیاز تاییدیه تحصیلی به صورت حضوری میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
✅کپی کارت ملی از مدارک لازم دریافت تاییدیه تحصیلی
✅کپی شناسنامه
✅کپی مدرک پیش دانشگاهی
✅فیش پرداخت هزینه
✅شماره تلفن همراه برای ارسال کد پیگیری
بخوانید: مدت زمان صدور تاییدیه تحصیلی
مشاوره مدارک دریافت تاییدیه تحصیلی
علاوه بر سامانه emt.medu.ir میتوانید از طریق سامانه اینترنتی پیشخوان خدمات دولت نیز تاییدیه تحصیلی را دریافت کنید. سایت دریافت تاییدیه تحصیلی پیشخوان خدمات دولت به نشانی inq.epishkhan.org است. برای استعلام تحصیلی از این سامانه لازم است نام و نام خانوادگی، کد ملی، شماره تلفن همراه و مدرک تحصیلی یا کارنامه یا ریز نمرات خود را بارگذاری کنید و در انتها نیز هزینه لازم را واریز نمایید.
چنانچه در مورد مدارک دریافت تاییدیه تحصیلی و یا در هر یک از مراحل دریافت آن با مشکل یا سوالی مواجه شدید، می توانید با مشاوره تحصیلی صحبت کرده و از آنان راهنمایی بخواهید. همچنین شما می توانید درخواست تاییدیه تحصیلی خود را بر عهده متخصصان مجموعه دانتل کو بگذارید. مشاوران مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو در خدمت شما هستند تا به صورت تلفنی در این زمینه یاری تان کنند.
جهت عضویت درکانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام بر روی
ارسال دیدگاه